8 Haziran 2013 Cumartesi

SU FIRINI YÖNTEMİ ÖZGÜR ŞEFTEN

Birkaç ay önce size sous wide (suvid) adında bir pişirme tekniğinden bahsetmiştim. Aylar geçti, kendi restoranımda bu tekniği geliştirdim. Sonuç mükemmelden daha iyi
Et, tavuk, balık ya da sebze gibi her ürünü sous wide yapabiliriz. Etten başlayalım!  Etimize hafif tuz ve zeytinyağıyla masaj yapıyoruz. Daha sonra eti vakumluyoruz. Bir tencerenin içine su doldurup, çok kısık ateşte ısıtıyoruz. Isı,  45’i dereceyi geçmeyecek. Vakumladığımız eti, bu suyun içine atıyoruz ve yaklaşık bir saat bekletiyoruz. Bir saat sonra etimiz pişecek. İster ızgarada ister tavada ters düz edip renk verebilirsiniz. Sonuç ne mi?   Yumuşacık, sulu bir etiniz oldu...
Aynı sonucu balık, tavuk ya da sebzede de alacaksınız. Hatta, hatırlarsanız bu pişirme tekniğine ‘su fırını’ adını vermiştik.
Bu yazımdan sonra Üçge diye bir firma,  sağolsun bu işi benim için çözdü, özel bir su  fırını gönderdi. Tamam benim işim çözüldü ama siz evinizde bu işi nasıl yapacaksınız?
Kavanoz yöntemi
İşte bunu düşünürken, aklıma eskiden  kullandığımız bir pişirme yöntemi geldi: Kavanozda pişirme. Hemen denemelere başladım, sonuç yine mükemmel. Pazardan contalı kapağı olan bir kavanoz alın. İçine etinizle  birlikte pişireceğiniz  sebzeleri doldurun. Tuzunu ve ve yağını ekleyin, bu sefer kaynayan suyun içine koyun. En az bir saat pişirin. Çok pişer diye korkmayın bir saat değil bir gün bile pişirseniz yemeğiniz  yanmaz, dibi tutmaz.
Bütün yemekleriniz bu yöntemle daha  sağlıklı, pratik ve lezzetli olacak. Yemeklerinizi bu yöntemle haftada bir gün hazırlayın, soğutun, kavanozun kapağını açmadan hafta boyunca tüketin. Bu tekniği bir kere deneyin, bundan sonra hayatınız değişecek. Sous wide, sonu olmayan bir yöntem ben hâlâ yeni   şeyler keşfediyorum.
Bugün evden çıkmayı düşünmüyorsanız saat 15.00’teki programımı kaçırmayın. Kavanozda et, karides ve ahtapot yaptım. Hem de taze baharatlarla... Sonucu gözünüzle görün.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder